Jan op La Gomera

La Gomera van 23 tot 30 maart 2017

Op donderdag 23 maart aan het begin van de avond kwam ik aan in de haven van La Gomera. Coen en José stonden op de kade mij op te wachten.

Na een warme en enthousiaste begroeting naar de boot gelopen.

Het was fijn om elkaar  weer te zien.

De week die volgde was een hele leuke en fijne periode. De gastvrijheid, het fijne contact, de gesprekken in zowel de avonduren (al of niet tijdens de vele spelletje skipbo) als tijdens de wandelingen, de diverse drankjes maakten dat het een hele fijne periode was bij hen aan boord maar ook daarbuiten. Een aantal keren hebben we een wandeling van enkele uren gemaakt. Geen wandeling was hetzelfde en vroeg zo nu en dan wel wat van het uithoudingsvermogen en deed regelmatig een appèl op de voorzichtigheid die in acht moest worden genomen.

Beide broers flink de pas erin

We hadden geweldig lekker weer hetgeen alles nog mooier maakte.

De wandelingen waren heel verschillend. Zelfs met een verdwaling waarbij er behoedzaam gelopen en geklauterd moest worden.

Hoe moeten we wandelen? Op de achtergrond het eiland Tenerife met de El Teide ( puntje) die 3718 meter hoog is

Ook hebben we het eiland met de auto verkend. Gelukkig was er ook nog tijd om te varen. ’s Ochtends vertrokken we en omdat het weer té mooi was, er was nauwelijks wind, moesten we op de motor varen. Na een paar uur varen voor anker gegaan in een kleine baai waar nog een schip voor anker lag. Dit bleken vrienden van Coen en José te zijn. Hoe klein is de zeewereld. Het was een schitterende dag en het was bijzonder om de avond en de nacht voor anker liggend door te brengen.

Een prachtig landschap maar wel flink klimmen

De volgende dag, weer was het stralend weer, na een lekkere dag weer terug gevaren op de motor én met het zeil. Daarvóór had ik een bijzonder ervaring tijdens het vissen. ’s Ochtends heb ik zitten vissen en bij het onthaken van een visje prikte ik mij aan de stekels van dat beest. Prompt werd ik vrij snel daarna onwel en moest gaan liggen. Gelukkig hadden we een uitermate deskundige verpleegkundige aan boord!

Beet, helaas liep het minder goed af

De volgende dag moest ik helaas weer de thuisreis aanvaarden.

Na een fijne week was dat toch wel een enigszins trieste aangelegenheid. Dat kwam omdat het een afscheid was van mensen die mij dierbaar zijn én omdat het een fijne week is geweest.